Monday, December 20, 2010

KWSP menang anugerah inovasi ICT

KUALA LUMPUR 20 Okt - Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) memenangi dua anugerah teknologi maklumat dan komunikasi (ICT) - Anugerah Inovasi Enterpris IDC 2010 dan Anugerah Inovasi Proses Terbaik, Persatuan Perkongsian Panduan Anugerah ICT Malaysia 2010.

Kedua-dua anugerah itu adalah bagi projek elektronik-Pilihan Pelaburan Ahli (ePPA) yang menggantikan sistem operasi manual untuk permohonan pengeluaran oleh pencarum KWSP yang dilaburkan dalam unit amanah.

"Kami bangga menerima anugerah itu yang mencerminkan kejayaan kami mengetengahkan tahap perkhidmatan kami kepada pelanggan menerusi inovasi teknologi seperti projek ePPA," kata Ketua Pegawai Eksekutif KWSP, Tan Sri Azlan Zainol dalam kenyataannya hari ini.

Menerusi pelaksanaan ePPA, beliau berkata, sebanyak 99 peratus permohonan diproses dengan jayanya antara satu dan lima hari.

Daripada jumlah itu, beliau berkata, sebanyak 93 peratus diluluskan dalam tempoh dua hari manakala satu peratus permohonan mengambil masa lebih lima hari.

Azlan berkata, selain kejayaan penting dalam kecekapan dan produktiviti, ePPA juga menawarkan penjimatan kos yang ketara kepada KWSP berbanding transaksi secara manual.

Anugerah Inovasi Enterpris IDC yang berpejabat di Singapura, yang menerima penyertaan daripada organisasi terkemuka dari seluruh Malaysia, memperakui syarikat yang menggunakan inovasi IT untuk membangunkan perniagaan secara lebih kompetitif dan berkekalan.

Persatuan Perkongsian/Panduan (Malaysia) ialah kumpulan pengguna IT dan persatuan bukan mementingkan keuntungan, dengan anggota persatuan terdiri daripada pengguna teknologi dan perkhidmatan IT.

Sumber: Utusan Malaysia
Tarikh: 20/12/2010

0 komen:

Post a Comment