Tuesday, December 14, 2010

Kes tuntutan harta Siti Fairuz tangguh 13 Jan.

SHAH ALAM – Prosiding tuntutan harta sepencarian dan mutaah hampir RM2 juta oleh penyanyi terkenal 80-an, Siti Fairuz sekali lagi ditangguhkan oleh Mahkamah Tinggi Syariah di sini.

Peguam syarie, Zuri Zabudin Budiman yang mewakili bekas suaminya Siti Fairuz, Muhamad Zainuddin Kordi, 46, memberitahu pemberita bahawa penyanyi itu kini berada di luar negara.

Sehubungan itu menurut beliau, Penolong Pendaftar Masroha Duki menetapkan 13 Januari depan untuk kedua belah pihak menandatangani terma perjanjian persetujuan berhubung tuntutan sepencarian.

Siti Fairuz atau nama sebenarnya Siti Fairus Sheikh Mohamed, 46, disahkan bercerai secara taklik dengan pembantu teknik Majlis Bandaraya Petaling Jaya (MBPJ) di Mahkamah Rendah Syariah Petaling Jaya pada 14 Julai 2008.

Lafaz yang berbunyi: ‘‘Kalau you nyanyi lagi, jatuh talak,’’ itu yang dibuat kira-kira 15 tahun lalu disabitkan taklik oleh mahkamah kerana ia dengan niat menceraikan Siti Fairuz.

Penyanyi itu dikatakan melanggar taklik tersebut apabila menyanyi di Pentas Lanai Seni di sini kira-kira pukul 8.30 malam, 30 Mac 2008.

Antara harta sepencarian yang dituntut adalah enam bidang tanah di Subang Indah, Petaling Jaya; Tiara Beach Resort, Port Dickson; Bukit Merah Lake Town, Perak; Damansara dan Sungai Buloh serta empat rumah di Mutiara Damansara, Bandar Sri Damansara dan Shah Alam.

Sumber : Utusan Malaysia
Tarikh : 14/12/2010

0 komen:

Post a Comment