Monday, November 23, 2009

Siti Amynur akur wasiat arwah ibu belajar di KGV

SEREMBAN — Murid cemerlang Siti Amynur Ain Putri Rosdi, 12, yang menerima keputusan Ujian Pencapaian Sekolah Rendah ketika jenazah ibunya sedang diuruskan untuk pengebumian Khamis lepas, akur dengan wasiat ibunya untuk menyambung pelajaran di Sekolah Menengah Kebangsaan King George V(KGV) di sini walaupun ini bermakna dia terpaksa berpisah dengan satu-satunya abangnya, Mohd Amin Azaly, 14.

Ibunya, Rusmah Abdullah, 47, yang meninggal dunia Rabu lepas akibat tekanan darah rendah, telah menyatakan keinginan untuk melihat Siti Amynur Ain menyambung pelajaran ke sekolah itu yang terletak di tengah bandar Seremban, dan dianggap antara yang terbaik di negara ini.

"Saya tidak mahu berpisah dengan abang, (tapi) arwah emak semasa hidup mahu lihat saya bersekolah di KGV,” katanya kepada pemberita selepas pertemuan singkat adik beradik yatim piatu itu dengan Menteri Besar Negeri Sembilan, Datuk Seri Mohamad Hasan di sini hari ini.

Semalam, Mohamad telah menghantarkan wakilnya Pengerusi Jawatankuasa Bertindak Pertanian, Industri Asas Tani, Pembangunan Usahawan dan Koperasi negeri, Datuk Yunus Rahmat ke rumah penjaga kedua adik beradik itu untuk menguruskan kemasukan Siti Amynur Ain ke sekolah berasrama penuh.

Semasa pertemuan singkat tadi, Mohamad berpesan kepada Siti Amynur Ain dan Mohd Amin bahawa kejayaan boleh dicapai walaupun mereka tidak mempunyai ibu dan ayah untuk menjadi pendorong.

Sumber : Bernama
Tarikh : 23/11/2009

0 komen:

Post a Comment